Onze Succesformule

Bijles is bedoeld om een zichtbare verbetering te creëren. Er zijn grofweg twee punten waarop bijles per bedrijf varieert: de inhoud van de les en alles om de les heen. Hoe dit ingevuld wordt bepaalt uiteindelijk wat een bijlesproces succesvol of niet succesvol maakt. De inhoud staat voor wat er in de les zelf gebeurt, dus wie de les geeft en hoe de les wordt ingevuld. Alles om de les heen betekent hoeveel, waar, wanneer, hoelang, maar ook in hoeverre je de leerlingen persoonlijk leert kennen.

We gaan hieronder uitleggen hoe Spot-on Bijles beide onderdelen aanpakt. We zetten overal minstens een stap extra en voor alle onderdelen van onze methodiek is bewust gekozen omdat we merken dat deze kwaliteit ook afstraalt op de resultaten van onze leerlingen. Omdat we dit op alle vlakken doen versterkt het elkaar. Het zijn de details die het verschil maken tussen een 5 en een 7+.

Inhoud van de Bijles

Docenten

Spot-On Bijles staat voor uitblinkende docenten. Het resultaat van een bijles is namelijk sterk afhankelijk van de kunde van de docent. Deze moet ver boven de stof staan om met de leerling precies de juiste stappen te kunnen zetten naar een mooi resultaat. Daarnaast moet de docent ook didactisch sterk zijn en kunnen inspireren. 

We handhaven de kwaliteit van onze docenten door middel van strikte selectiecriteria een persoonlijke sollicitatieprocedure en een training. Hierdoor testen we de bovengenoemde criteria, inhoud en didactiek, en kunnen we ook garanderen dat onze docenten alles in huis hebben wat nodig is om een top bijles neer te zetten. We zijn een van de weinige bijlesinstituten die werken met harde kwaliteitseisen aan onze docenten.

Tijdens de les

Tijdens een bijles volgen we in principe de stof die is opgegeven vanuit school. Hier gaan de toetsen immers over. Het kan soms echter voorkomen dat leerlingen te ver achter zijn en daarom eigenlijk geen kans hebben in de klas. We zorgen dan eerst voor een goede basis door zelf vragen te bedenken en gericht de vaardigheden aan te leren die ze nodig hebben.  

We geven zoals gezegd onze docenten een uitgebreide training in hoe je het beste een bijles kan geven. Dit komt tot uiting in hoe de lessen gegeven worden. We hanteren een interactieve manier van lesgeven, want hoe meer de leerling zelf meedoet hoe beter het resultaat.

Alles om de les heen

Hoeveel, waar, wanneer, en hoelang

Wij werken binnen een structuur die ervoor zorgt dat op constante basis lessen worden gedaan waar ook steeds weer wat tijd tussen zit. Vaak wordt er steevast 1 les per week gegeven voor een vak. Dit geeft structuur en het geeft de leerling ook de tijd om er zelf mee bezig te gaan. Samen besluiten we hoeveel lessen er per week gegeven gaan worden. Dit kan ook eens in de zoveel tijd aangepast worden. 

De beste plek voor bijles blijft thuis. Daarom is dit ook de uitgangssituatie waarop soms een uitzondering gemaakt wordt als dat voor iedereen beter uitkomt. We zetten ons er ook voor in om een vast bijles moment in de week te vinden voor elke bijles die wekelijks gegeven wordt. Dit geeft duidelijkheid, rust, en er kan slim omheen gepland worden. Voor de lengte van de lessen houden we in principe 75 minuten aan omdat we uit ervaring merken dat dit het beste werkt. Elke leerling is echter anders dus de lesduur staat niet vast.

Kennismaken en focussen op de pijnpunten

De bijlessen moeten aansluiten op wie de bijles krijgt. Iedere leerling heeft sterke punten en verbeterpunten. We willen de leerling graag beter leren kennen zodat we vanaf les 1 gerichter met ze aan de slag kunnen. Zo spelen we in op de sterke punten en gaan we werken aan de verbeterpunten. Op die manier blijft elke leerling in zijn of haar kracht werken en leren we ze daarnaast ook nieuwe vaardigheden aan. Deze vaardigheden kunnen direct worden ingezet, maar zijn ook een belangrijke investering in de toekomst. 

Om dit te kunnen realiseren stellen we onze leerling een aantal vragen via een kort formulier. Met deze vragen krijgen wij een goed beeld van de leerling en de leerling van zichzelf. Op basis van de pijnpunten die leerlingen aangeven te hebben koppelen we ze met de docent die het beste bij ze past.

Vragen? Een gratis proefles boeken?

Benieuwd wat bijles voor de schoolprestaties van jouw kind kan betekenen? Boek dan nu geheel vrijblijvend een proefles of neem contact op om de mogelijkheden te bespreken.

GRATIS ProeflesBel 085 130 67 61

Veelgestelde vragen 

Is bijles hetzelfde als huiswerkbegeleiding?

Eerder nee dan ja. Het grote verschil is dat je bij bijles met weinig tijd veel probeert te bereiken, dat je niet elke dag na school nog ergens heen moet en dat je zelf verantwoordelijk blijft voor wat jij voor school gaat doen op een dag. Bijles is dus effectiever en zorgt ervoor dat je eigen baas blijft. Hierdoor ben je beter voorbereid op een toekomst als student, op wat voor niveau dan ook. Wel is huiswerkbegeleiding erg geschikt als je op alle vakken er slecht voor staat en iemand nodig hebt die je elke keer zegt dat je bezig moet gaan. Of je daar op de lange termijn beter van wordt is een ander verhaal.

Kan ik kiezen wie er bijles komt geven?

Het is zeker mogelijk om een voorkeur aan te geven. Wij kiezen een docent op basis van wat ons de beste match lijkt, maar mocht je eigen voorkeuren hebben of wil je zelf kiezen dan kan dat zeker.

Waar vindt de bijles plaats?

De meest optimale locatie is bij je thuis. Hier is het kind het meeste op zijn of haar gemak en hoeft er door hem of haar niet gereisd te worden. Het kan zo zijn dat, om wat voor reden dan ook, een andere locatie voor beide kanten beter uitkomt. Dan wordt deze locatie natuurlijk gekozen.

Hoe werkt de proefles?

De proefles is bedoeld om kennis te maken met Spot-On. We willen dit graag zo laagdrempelig mogelijk maken. Daarom worden er geen kosten in rekening gebracht voor een proefles van 60 minuten en is het ook geheel vrijblijvend. Op manier kan je rustig de keuze maken of je met ons de weg omhoog wil gaan inzetten. Iedere leerling heeft recht op één proefles in totaal.

 

Hoe weet ik hoeveel bijles er nodig is?

Dit is inderdaad vaak lastig om zelf in te schatten. Wij werken met een aantal maandelijkse lessen wat gelijkmatig over de maand verdeeld wordt. Zo behaal je het beste resultaat. Wil je hier meer over lezen dan kan dat hier.

Wat vaak goed werkt is om eerst kennis te maken via een proefles en daarna telefonisch te overleggen hoeveel lessen er maandelijks nodig zijn. Daarna kun je op basis van ons advies zelf een weloverwogen beslissing maken. Om nu alvast een idee te krijgen kan je hier kijken hoeveel bijlessen er waarschijnlijk nodig zullen zijn. Je kan het aantal maandelijkse lessen overigens altijd aanpassen.

Kan ik ook losse lessen afnemen?

We hebben bewust de keuze gemaakt om dit niet aan te bieden. De reden is dat losse lessen eigenlijk geen zin hebben. De problemen liggen vaak diep en hebben wat tijd nodig om verholpen te kunnen worden.

Mocht je toch heel graag een x aantal losse lessen willen afnemen dan kan je dat altijd overleggen met ons via de telefoon of de mail. We gaan dan kijken of we een uitzondering kunnen maken.

 

Helpt bijles echt?

De ervaring leert dat bijles iets brengt wat je niet op school kan vinden. De focus die een privéles op het verbeteren van de prestaties van uw kind legt is iets bijzonders en het brengt vaak resultaten met zich mee die boven verwachting zijn. Natuurlijk kunnen we niet een bepaald resultaat garanderen, omdat de leerlingen uiteindelijk de toetsen zelf moeten maken. Wat we wel kunnen garanderen is dat je kwaliteitshulp in huis haalt. Daarnaast weet je bij ons ook zeker dat er meer bewustzijn wordt gecreëerd over hoe je kind problemen aanpakt, wat erg waardevol kan zijn.

Kan ik voor meerdere vakken bijles krijgen?

Het is zeker mogelijk om voor meerdere vakken tegelijkertijd bijles te krijgen. Omdat wij willen dat de bijles wordt gegeven door een docent die in het betreffende vakgebied studeert en bekwaam is, is de kans wel groot dat je per vak een andere docent hebt.

WordPress Lightbox Plugin